Half november alweer. De Sint is gearriveerd. En dat vieren wij. Met winkels vol pepernoten, marsepein & chocolade. Uitgestald op overvolle displays. Net bij dat allersmalste stukje gangpad in de supermarkt. Zucht.

Heb je deze pepernoten-tsunami kunnen weerstaan? Dan wacht nog de kassa. Met dat kleine schaaltje. Waar de pepernoten je zo smekend aankijken.

Op wilskracht alleen ga je dat geen 6 weken redden (of langer, want het lijkt wel dat deze pepernotenparade elk jaar eerder begint). Ik tenminste niet. Nee, daar is zwaarder geschut voor nodig. Ik weet het namelijk al zo’n kleine dertig jaar. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is een dikke kont.

Ik ben echt niet de enige die dat al lang weet. En suiker brengt nog meer ellende. Google maar eens. Suiker zorgt voor tandbederf, energiedips, een onrustige huid, gevoeligheid voor schimmelinfecties. Het wordt in verband gebracht met hart- en vaatziekten, het metabool syndroom. En kanker. Niet iets om vrolijk van te worden.

Het is allemaal bekend. En toch lukt het mij lang niet altijd om al dat lekkers te laten staan. Ik ben er in de loop der jaren wel steeds beter in geworden. Niet omdat ik mentaal ben gegroeid. Nee, ik heb methodes ontwikkeld om het mezelf veel makkelijker te maken. Ik wil mijn spelregels graag met je delen.

  1. Haal het niet in huis. Als het er niet is, mis je het ook niet. En word je thuis niet continue op de proef gesteld. Die zakken onder het bed van je kinderen? Geen nood. Die zijn waarschijnlijk al leeg 😄.
  2. Doe je boodschappen na het eten. Dat klinkt een beetje raar. Want de meeste van ons doen dat altijd vóór het eten. Maar als je verzadigd en wel wordt getrakteerd op pepernoten, is de verleiding veel minder groot. Even plannen dus.
  3. Kick af van zoete smaken. Dit is mijn persoonlijke favoriet. Die ervoor heeft gezorgd dat ik me niet altijd meer zo ellendig moe voel. En dat is best fijn kan ik je zeggen.

Hoe ik van al dat zoet ben afgekomen? Dat wil ik je graag leren. In mijn nieuwe 4 weken programma ‘Pauze voor je lijf’. Vier weken lang alleen die dingen eten waar je lichaam iets mee kan. En ik kan je alvast verklappen dat suiker daar niet bij hoort. Het resultaat? Een veel fittere versie van jezelf. De hele dag complimenten ontvangen dat je er zo goed uitziet. En meerdere kilo’s lichter. Klinkt goed toch?

Dit programma start half januari. Lekker na de feestdagen. Als niet alleen je lijf, maar ook je hoofd toe is aan zo’n pauze.

Wil je weten of dit programma iets voor jou is? Vraag dan nu een gesprek aan.

Of stuur een mail naar contact@tijdvoorpauze.nl. Ik stuur je dan de informatie toe.

Liefs, Willieanne

Ps. Wil je tips over hoe je de feestdagen ongeschonden doorkomt? Like mijn facebookpagina. Vanaf 1 december deel ik iedere dag gezondheidstips onder het motto ‘laat december maar komen’.